söndag 2 april 2017

Veckan som gick och veckan som kommer.

Hej alla föräldrar!

Äntligen är våren här!
Barnen jublar..de slipper jackor!
Pedagogerna jublar..de slipper tjata om jackorna!

Tack för ett trevligt föräldramöte.
Ni som inte kunde komma missade go fikan.....
nä jag bara skämtade.:)
 Men jag frågade de som var på mötet om de tycker att det är ok om jag bjuder barnen på något gott. De som var på mötet tyckte det var ok.
Hör av er om ni har åsikter. Hade tänkt bjuda innan påsklovet.

Imorgon måndag den 3/4 har jag och parallell klassen fått tid till ett studiebesök på synagogan.
Vi är där mellan 12-13.30.

I veckan kommer vi att påbörja en ny mattebok. Första kapitlet är klockan. Det är väldigt bra om barnen har ett eget armbandsur med en tydlig urtavla.  Kanske ett bra tips till påskägget.

Som blev sagt på mötet så kommer jag nu påbörja individuell matte läxa för de som behöver mer färdighetsträning. Har man åsikter om detta så bara hör av er.

På onsdag har barnen en vikarie för Freddy som är på fortbildning.

På torsdag gör vi lite påskpyssel med fika.

Glada tankar till er och en önskan om en bra vecka till alla!

Carina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar