onsdag 19 april 2017

Hej på alla i kalla April :)

Idag den 19/4 hade vi en likabehandlingsdag. Tanken var att alla på skolan skulle ha det så....men tydligen var det inte så när jag hörde mig runt.Så har ni syskon på skolan som inte haft likabehandling ....så vet inte jag varför....men vi hade iallafall!!!!!!!!!!!!!!!

Vi började med mindfulness i stearinljusets sken. Sen målade vi mandalas till lugn musik.
de som var klara målade positiva saker med gatukritor på skolgården.

Efter rasten så gjorde pojkarna "loppor" med glada emojisar och fina meningar.(lärare Birgitta var där)            
Flickorna hade med mig tjejprat.

Efter lunchen fick alla lite anonymt skriva på en lapp , vem man brukar leka med och vem man vill leka med. Detta kommer jag att sammanfatta för att se vem som går ensam eller inte blir vald. Ett så kallat sociogram.Det är för min del och min tankegång om att skapa fin gemenskap i klassen. Så ingen kommer att veta vad en kamrat skrivit. .....om inte den enskilda eleven väljer att berätta själv till sin kompis..... men jag har uppmanat till att hålla sina tankar för sig själv :)

Sist på dagen hade vi ett Yoga pass. Skolan hade hyrt in en yogalärare. Så i ca 40 minuter fick vi göra olika rörelser som, solhälsningen, berget, båten, barnet....och lite till.

Jag tror att barnen tyckte om dagen.

mvh Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar